

Katarzyna
Chlebny
Urodziła się w 1982 r. w Ostrowcu Świętokrzyskim. W 2006 roku ukończyła studia aktorskie na PWST w Krakowie dyplomami u Jerzego Stuhra i Romana Gancarczyka.
Od początku drogi zawodowej związana z Teatrem Nowym Proxima w Krakowie, w którym zadebiutowała rolą Soni w sztuce ,,Griga obchodzi imieniny” w reż. Piotra Siekluckiego i w którym, po latach głośnych i nagradzanych kreacji aktorskich, spektaklem ,,Kora.Boska” rozpoczęła swoją przygodę reżyserską.
Doświadczenie aktorskie zdobywała na scenach Teatru Stu w Krakowie, Teatru Żeromskiego w Kielcach, Teatru Rozrywki w Chorzowie, Teatru Muzycznego w Łodzi. Przez wiele lat związana była z kabaretem muzyczno-literackim ,,Grupa Rafała Kmity”. Nieraz można ją było zobaczyć w telewizji, jak i na dużym ekranie m.in. w filmach „Kler” czy w ,,Wołyń” w reż. Wojciecha Smarzowskiego.
Kreacja aktorska w głośnym, docenionym przez krytykę i wystawianym na wielu polskich oraz międzynarodowych festiwalach, monodramie „Macabra Dolorosa albo rewia dada w czternastu piosenkach z monologami”
(reż. Paweł Szarek), pokazała jej warsztat aktorski i wokalny oraz odwagę w budowaniu relacji z widzem poprzez improwizację.
Do jej największych osiągnięć należy z pewnością „Kora.Boska” -scenariusz, reżyseria i główna rola – za co w 2021 otrzymała Nagrodę Publiczności Miesięcznika Portrety, natomiast w 2022 r. Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego przyznawaną przez Miasto Kraków.
Kolejnym wyzwaniem stał się także autorski, spektakl „Kruchość wodoru. Demarczyk.”, który tuż po premierze rozpalił publiczność i zbierając entuzjastyczne recenzje wyróżnia Katarzynę Chlebny w kolejnych rankingach, czyniąc jej autorski teatr nowym i wyjątkowym zjawiskiem na teatralnej mapie.
W Teatrze Bagatela zadebiutowała rolą Andżeliki w spektaklu „Słownik Ptaszków Polskich” w reżyserii Krzysztofa Materny, w 2023 r.
Jest certyfikowanym Pedagogiem Wokalnym Międzynarodowego Stowarzyszenia Natural Voice Perfection.
Przez lata prowadziła zajęcia w Liceum Aktorskim, Studium Aktorskim- Lart Studio oraz w Małopolskim Centrum Dźwięku i Słowa. Obecnie wykłada na Wydziale Aktorskim w Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego.



- 1
- 2
- 3
Kariera teatralna
2023
Byłam żoną Boba Marleya,
reż. P. Szumiec
2023
Słownik ptaszków polskich
reż. K. Materna
2022
Kruchość Wodoru
reż. K. Chlebny
2021
Kora.Boska,
reż. K. Chlebny
2021
Murem za kobietą. Rzecz o Barbarze Ubryk,
reż. J. Mark
2020
Kazik, ja tylko żartowałem,
reż. P. Sieklucki
2018
Teresa,
reż. P. Szarek
2017
Jednoaktówki Głowackiego,
reż. J. Opalski
2017
Sorry Polsko,
reż. P. Sieklucki
2017
Szczęśliwe piosenki Marka Grechuty,
reż. A. Talkowski
2017
Wszyscyśmy z jednego Szynela,
reż. R. Kmita
2017
Piekło kobiet,
reż. P. Szarek
2017
Tajemnica Łasicy- Noce waniliowych myszy,
reż. A. Nowicka
2016
Niedźwiedź, Oświadczyny,
reż Z. Paterak
2014
Kosmetyka wroga,
reż. P. Szarek
2013
Aj waj! Czyli historie z cynamonem,
reż. R. Kmita
2013
Macabra Dolorosa albo rewia dada w czternastu piosenkach z monologami,
reż. P. Szarek
2012
Jeszcze nie pora nam spać,
reż. R. Kmita
2012
Moskwa Pietuszki,
reż. P. Sieklucki
2011
Kryzysy albo historie miłosne,
reż. H. Bronicki
2009
Lęki poranne,
reż. P. Sieklucki
2009
Dość! ... dobry wybór kabaretopodobny - Grupa Rafała Kmity
2008
Bolero
reż. P. Szczerski
2007
Maliny
reż. J. Kowalska
2007
Trojanki - Rewizje - Antyk,
reż. J. Kowalska
2006
Historie Petra Zelenki
reż. P. Sieklucki
2006
Griga obchodzi imieniny,
reż. P. Sieklucki
2006
Wizja Mozarta,
reż. R. Gancarczyk
2005
Wieczór Trzech Króli,
reż. J. Stuhr
Kariera filmowa i telewizyjna
2023
Klątwa
2022
To nie ze mną
2021
Lab
2020
Jesienna Dziewczyna
2020
Zakochani po uszy
2018
Kler
2018
Twarz
2018
Szkoda Całkowita
2018
Pułapka
2016
Wołyń
2016
Hipo
2016
Bodo
2016
Na dobre i na złe
2011
Układ Warszawski
2011
Julia
2010
Mistyfikacja
2008
Tysiąc zakazanych krzaków
2007
Profesor Smok i Przyjaciele


Igor
Chmielnik
Urodzony w 1986 roku w Krakowie. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, Filmowej i Telewizyjnej w Łodzi oraz Akademii Teatralnej w Warszawie.
Na stałe związany z Nowym Teatrem im. Witkacego w Słupsku. Laureat drugiej nagrody aktorskiej na Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu. Na koncie ma około 100 ról teatralnych. Dobrze czuje się w repertuarze zarówno komediowym jak i w dramacie.
Prywatnie mąż i tata.
Pasjonuje się tangiem argentyńskim, szermierką japońską i niszowymi zapachami.


Mikołaj
Grabowski
Aktor filmowy, teatralny i telewizyjny, reżyser teatralny i pedagog. Urodzony w 1946 w Chrzanowie. Absolwent krakowskiej PWST na wydziałach aktorskim (1969) i reżyserii dramatu (1977). Po studiach aktorskich zaangażowany do Teatru im. Słowackiego w Krakowie (1969-77), po reżyserskich – do Teatru im. Norwida w Jeleniej Górze (1977-79) i Teatru im. Jaracza w Łodzi (1979-81 i 1988-92). Był dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Polskiego w Poznaniu (1981-82), Teatru Słowackiego (1982-85) i Starego Teatru (2002-12) oraz dyrektorem artystycznym Teatru Nowego w Łodzi (1999-2002). Od 1969 do 1973 asystent na macierzystej uczelni, a od 1998 do 2002 dziekan Wydziału Reżyserii Dramatu tamże. Gościnnie występował i reżyserował na szeregu innych scen w kraju i za granicą, m.in. w krakowskim Teatrze STU, warszawskim Teatrze IMKA i w Pantheater Kampnagel w Hamburgu. Współpracował też z Teatrem Telewizji i Teatrem Polskiego Radia.
Na przestrzeni lat kilkanaście razy powracał do twórczości Witolda Gombrowicza (m.in. Trans-Atlantyk, Teatr Jaracza 1981 i 1989; Teatr Słowackiego 1982; Teatr Śląski 1993; Stary Teatr 2008; Dzienniki, Teatr IMKA 2010). Zrealizował trzyczęściową adaptację pamiętników Jędrzeja Kitowicza (Opis obyczajów, czyli… jak zwyczajnie wszędzie się miesza złe do dobrego, Teatr STU i Teatr Telewizji 1990; Opis obyczajów część II, Teatr Słowackiego 1996; O północy przybyłem do Widawy… czyli Opis obyczajów III, Teatr IMKA 2010). Adaptował też kilkukrotnie prozę Henryka Rzewuskiego (Pamiątki Soplicy, Teatr Jaracza 1981; Teatr Telewizji 1983; Listopad, Teatr Polski w Poznaniu 1982; Teatr Słowackiego 1983, Teatr Telewizji 1995). W 2009 zainicjował program tematyczny „re_wizje/sarmatyzm” w Starym Teatrze, ale równie bliska jest mu współczesna twórczość Bogusława Schaeffera.
Ma na koncie blisko czterdzieści wyróżnień teatralnych, w tym Nagrodę im. Konrada Swinarskiego (1981), oraz Złoty Krzyż Zasługi (1998) i Srebrny Medal Zasłużony Kulturze – Gloria Artis (2005). W grudniu 2021 w Teatrze Bagatela świętował jubileusz, 75. urodziny.


Marek
Kałużyński
Urodził się w 1975 w Warszawie. Aktorskiego bakcyla połknął w pierwszej klasie liceum, grając pijaka w sztuce napisanej przez koleżankę (a obecną żonę). PWSFTviT ukończył w 2001 i wtedy też debiutował na scenie Teatru im. Jaracza jako Salieri w „Amadeuszu” (reż. W. Zawodziński) – była to zarazem jego rola dyplomowa. Od 2002 jest etatowym aktorem łódzkiego teatru, a od 2006 gra gościnnie w Teatrze Bagatela. Wystąpił także w Teatrze Muzycznym w Lublinie oraz plenerowej inscenizacji „Cyganerii” w Poznaniu. Większość jego ról należy do repertuaru klasycznego i wysokiego; zagrał m.in. Merkucja, Iwanowa, Henryka w „Ślubie”, Jagona i Ryszarda III. W wywiadzie z okazji premiery „Ślubu” (reż. W. Zawodziński) wyznał: „Chciałbym zagrać w komedii czy farsie, dla warsztatu, a tymczasem ponoć jestem predestynowany do ról dramatycznych, skomplikowanych, alkoholików i po przejściach”. W Bagateli zaczynał wprawdzie od roli sędziego Bracka w „Heddzie Gabler” (reż. D. Starczewski) i występował we współczesnych sztukach „Barbelo, o psach i dzieciach”, „Oblężenie” i „Płomień żądzy” (reż. M. Bogajewska), ale można go także oglądać w brytyjskich farsach w reż. P. Pitery. Pojawia się w serialach, filmach krótko- i długometrażowych oraz w spektaklach Teatru Telewizji. Na XIX Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi w 2001 zdobył kreacją Salieriego Nagrodę Dziennikarzy Łódzkich Mediów i Nagrodę Jana Machulskiego. „Król Ryszard III” (reż. G. Wiśniewski) z jego rolą tytułową wygrał Konkurs na Najlepszą Inscenizację Dzieł Dramatycznych Williama Shakespeare’a w sezonie artystycznym 2011/2012, a przedstawienie otrzymało też uprzednio dwie Złote Maski w sezonie 2011/2012. Jako dramaturg zadebiutował w Strefie K-805 Teatru Bagatela „Szklaną menażerią”. Jest asystentem na Wydziale Aktorskim macierzystej uczelni. Lubi Lasy Kabackie.
Kariera teatralna
2018
Ryzykowna forsa,
reż. P. Pitera
2018
Kłamstwo ...o miłości,
reż. H.J. Schoen
2017
Szklana menażeria (dramaturgia), reż. F. Gieldon
2016
Pomoc domowa,
reż. P. Pitera
2016
Antoniusz i Kleopatra,
reż. W. Faruga
2015
Płomień żądzy,
reż. M. Bogajewska
2015
Lekcje miłości,
reż. R. Sabara
2014
Prawda... o zdradzie,
reż. H.J. Schoen
2013
Idiota,
reż. N. Rakowski
2013
Carmen. Bella donna,
reż. P. Pitera
2012
Wieczór kawalerski,
reż. P. Pitera
2012
Król Ryszard III,
reż. G. Wiśniewski
2011
Boeing boeing - odlotowe narzeczone,
reż. P. Pitera
2011
Oblężenie,
reż. M. Bogajewska
2011
Barbello, o psach i dzieciach, reż. M. Bogajewska
2011
Apokalipsa. Skrócona historia maszerowania,
reż. A. Duda-Gracz
2010
La Boheme,
reż. A. Duda-Gracz
2009
Według Agafii,
reż. A. Duda-Gracz
2009
Otello. Wariacje na temat,
reż. A. Duda-Gracz
2008
Balkon,
reż. A. Duda-Gracz
2007
Ślub,
reż. W. Zawodziński
2006
Amadeusz,
reż. J. Machulski
2006
Hedda Gabler,
reż. D. Starczewski
2006
Iwanow,
reż. P. Łysak
2004
Śmierć Komiwojażera,
reż. J. Orłowski
2002
Merlyn Mongoł),
reż. B. Sass
2001
Romeo i Julia,
reż. W. Zawodziński
2001
Amadeus,
reż. W. Zawodziński
2000
Wesele. Sceny wybrane,
reż. E. Mirowska


Katarzyna
Litwin
Urodziła się w lipcu (w znaku Raka) w Krakowie. Tutejszą PWST ukończyła w 1983. Wtedy też została zaangażowana przez Krzysztofa Jasińskiego do Teatru STU, w którym zagrała m.in. Blankę w „Bramach raju” wg Andrzejewskiego i siostrę Annę w „Wariacie i zakonnicy”. O witkacowskiej roli ówczesny recenzent pisał: „filigranowa, delikatna, dziecięca niekiedy, uduchowiona i zmysłowa”. Od 1987 (inscenizacja „Kandyda”) jest etatową aktorką Teatru Bagatela, co daje jej okazję do mierzenia się z różnorodnym zadaniami aktorskimi. Wcielała się m.in. w rolę Klary w „Ślubach panieńskich”, Violi w „Wieczorze Trzech Króli”, Meli w „Moralności pani Dulskiej”. Zagrała też Dorynę w „Świętoszku”, Donnę Dianę w „Zielonym Gilu”, Lenę w „Kosmosie” i Balladynę. Przez lata rozbawiała do łez publiczność rolą jednej z żon taksówkarza-bigamisty w farsach „Mayday” i „Mayday 2”. Jest aktorką śpiewającą; występowała w „Tajemniczym ogrodzie” (w pierwotnej realizacji jako Mary, w kolejnej, musicalowej, jako Pani Medlock) oraz w „Skrzypku na dachu”.



- 1
- 2
- 3
W 2005 brała udział w adaptacji „Ulissesa” Joyce’a w Teatrze M.I.S.T. jako autorka opracowania muzycznego i członkini chóru. Na dużym ekranie pierwszy raz pojawiła się w „Seksmisji” oraz w biografii Kazimierza Przerwy-Tetmajera „Przeznaczenie”. Grywa także w serialach i kilkakrotnie wystąpiła w Teatrze Telewizji, w tym w tak znaczącej inscenizacji, jak „Żałoba przystoi Elektrze”. Lubi po spektaklu widzieć zadowolenie, radość, czasem łzy i wzruszenie na twarzach widzów, bo to właśnie nadaje sens jej pracy na scenie.

KATARZYNA LITWIN
PREZENTUJE się
Kariera teatralna
2022
Wesele Figara
reż. A. W. Baron
2020
Ich czworo,
reż. G. Castellanos
2019
Śmierć pięknych saren,
reż. J. Szurmiej
2018
Ryzykowna Forsa,
reż. P. Pitera
2018
Kotka na gorącym blaszanym dachu,
reż. D. Starczewski
2016
O krasnoludkach, gąskach i sierotce Marysi,
reż. I. Jera
2015
Seks dla opornych,
reż. H. J. Schoen
2014
Mefisto,
reż. M. Kotański
2012
My w finale 2014,
reż. I. Jera
2011
Boeing boeing - odlotowe narzeczone,
reż. P. Pitera
2008
Proces,
reż. W. Śmigasiewicz
2008
Siostrzyczki biorą wszystko,
reż. E. Marcinkówna
2007
Okno na parlament,
reż. P. Pitera
2005
Ulisses,
reż. S. Michno
2005
Mayday 2,
reż. M. Sławiński
2004
Sztukmistrz z Lublina,
reż J. Szurmiej
2003
Skrzypek na dachu,
reż. J. Szurmiej
2001
Absolwent,
reż. P. Łazarkiewicz
1999
Tajemniczy Ogród,
reż. J. Szydłowski
1999
Balladyna,
reż. A. Sroka
1998
Czego nie widać,
reż. K. Orzechowski
1998
reż. W. Śmigasiewicz
1997
Panna Tutli-Putli,
reż. K. Orzechowski
1996
Czarna komedia,
reż. H. Baranowski
1995
Zielony gil,
reż. T.A. Dutkiewicz
1994
Ośle lata,
reż. W. Pokora
1994
Mayday,
reż. W. Pokora
1994
Przysięga Kościuszki,
reż. J. Zoń
1993
Świętoszek,
reż. J. Zoń
1993
Jak zatrzymać chwilę tę,
reż. J. Butrym
1993
Panna Tutli-Putli,
reż. K. Orzechowski
1992
Moralność Pani Dulskiej,
reż. J. Güntner
1992
Brzechwałki,
reż. J. Tomasik
1991
Tajemniczy Ogród,
reż. J. Święch
1991
Wieczór Trzech Króli,
reż. K. Orzechowski
1990
Pastorałka,
reż. T. Malak
1990
Śluby panieńskie,
reż. K. Witkiewicz
1990
Mały Książe,
reż. M.T. Wójcik
1989
Jeszcze w zielone gramy,
reż. T. Wiśniewski
1989
Umrzeć ze śmiechu,
reż. R. Smożewski
1989
Gwiazdy na porannym niebie,
reż. W. Masluk
1988
Kandyd,
reż. K. Orzechowski
1987
Pierścień i Róża,
reż. K. Orzechowski
1986
Wariat i Zakonnica, czyli nie ma złego, co by na jeszcze gorsze nie wyszło,
reż. K. Jasiński
1984
Bramy Raju,
reż. K. Jasiński
1984
Makijaż,
reż. K. Jasiński
1983
Ubu Król,
reż. K. Jasiński
Kariera filmowa i telewizyjna
2010
15 fotografii
2009-2010
Majka
2009
Różowy klucz
2004
Ono
2003
Tak czy nie?
1989
Ring
1988
Rodzina Kanderów
1986
Sonata na pięć samotnych kobiet
1984
Przemytnicy
1983
Przeznaczenie
1983
Teatr Telewizji
1999
Wybór,
reż. J. Stuhr
1987
Kopciuszek,
reż. A. Maj
1984
Żałoba przystoi Elektrze:
cz. I - Powrót do domu, cz. II – Ścigani, cz. III – Opętani,
reż. J. Błeszyński
Galeria


Krzysztof
Materna
Urodzony w 1948 w Sosnowcu reżyser, aktor, producent telewizyjny i teatralny oraz satyryk. Studiował na Wydziale Aktorskim krakowskiej PWST. W 1988 uzyskał eksternistycznie dyplom reżysera na egzaminie w Ministerstwie Kultury przed komisją pod przewodnictwem Aleksandra Bardiniego. W 2009 został odznaczony Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”. Jak mówi: „Miałem szczęście, ponieważ zawsze to, co robiłem zawodowo, sprawiało mi ogromną przyjemność”.
Od lat 80. tworzył z Wojciechem Mannem artystyczny tandem, realizujący m.in. kultowe programy telewizyjne „Mądrej głowie”, „Za chwilę dalszy ciąg programu”, „MdM”, „MdM po godzinach”, „MaMa” (w TVP) oraz „M kwadrat” (w TV Puls). Dwukrotnie zdobyli Wiktora za najlepszy program artystyczny, a uznanie widzów dla twórczego duetu zaowocowało zwycięstwem w ankiecie „Polityki” na najważniejsze osobowości telewizyjne stulecia. Jako dyrektor artystyczny Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych był promotorem i producentem wielu historycznych wydarzeń („Perfect Day”, „Obywatel GC”, recitale Edyty Geppert i Michała Bajora) oraz scenarzystą i reżyserem koncertów festiwali opolskich i sopockich. Przez dekadę był także dyrektorem artystycznym festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku, na którym stworzył cykliczne widowisko „+”, uznane za jedno z największych i najoryginalniejszych plenerowych przedsięwzięć jazzowych na świecie (jego bohaterami byli m.in. Leszek Możdżer, Marcus Miller, Tomasz Stańko, Bobby McFerrin, Jimek, Herbie Hancock i Quincy Jones).
W twórczości teatralnej wyróżnił się oryginalną linią repertuarową, kreując autorskie spektakle. Od 1979 współpracował z wieloma scenami w całej Polsce. Realizował przedstawienia m.in. w Starym Teatrze w Krakowie, warszawskich: Rampa, Studio Buffo, Polonia, IMKA i Och-Teatrze, Teatrze Śląskim w Katowicach. W 2019 w Teatrze Polskim w Szczecinie przygotował spektakl poświęcony spuściźnie wielkiego krakowskiego artysty Wiesława Dymnego.
Od studiów związany twórczo i artystycznie z Krakowem, nieustannie do niego powraca. Krakowski Znak wydał jego dwie książki: napisaną wespół z Wojciechem Mannem („Podróże małe i duże, czyli Jak zostaliśmy światowcami”) oraz wspomnieniową „Przed Państwem Krzysztof Materna” z podtytułem „Przygody z życia


Almira
Nawrot


Karol
Pruciak


Artur
Sędzielarz
Artur Sędzielarz – dyrygent, aranżer, śpiewak, a także artysta kabaretowy. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie i Podyplomowe Studia dla Dyrygentów Chóralnych tejże uczelni. Finalista Międzynarodowego Konkursu dla Dyrygentów Chóralnych w Bolonii w 2005 roku. W latach 2010-2011 pełnił funkcję Dyrektora i Kierownika artystycznego Chóru Polskiego Radia w Krakowie. Wieloletni Dyrektor artystyczny chóru kameralnego Quattro Voci. Współzałożyciel krakowskiej muzycznej formacji kabaretowej Kwartet Okazjonalny. Od 2014 roku kierownik muzyczny Teatru Bagatela, pojawiający się także na scenie.


Juliusz Krzysztof
Warunek
urodził się w Krakowie. Tutejszą PWST ukończył w 1983 r. i w tymże samym roku debiutował w warszawskim Teatrze Dramatycznym rolą Pedrilla w „Weselu Figara” (reż. W. Skaruch). Był etatowym aktorem teatrów: Dramatycznego (1983-1986), Słowackiego (1987-1990), Polskiego w Bydgoszczy (1991-1994), Śląskiego (1994-1999), Zagłębia (1999-2001), a od 2001 występuje w Teatrze Bagatela. Ma na koncie role w dramatach Shakespeare’a, Moliera, Büchnera, Gogola, Czechowa, Chestertona, Brechta, Becketta, Slowackiego, Zapolskiej, Jasieńskiego, Witkacego i Szaniawskiego oraz w adaptacjach Boccaccia, Diderota, Dostojewskiego, Grassa, Mickiewicza, Baczyńskiego, Borowskiego i Gombrowicza. Prócz talentów dramatycznych posiada równiez wokalny.



- 1
- 2
- 3
Na małym i dużym ekranie występuje od 1985, gra role charakterystyczne w filmach fabularnych i dokumentalnych, popularnych serialach oraz Teatrze Telewizji. Na XXVII Ogólnopolskim Przeglądzie Teatrów Małych Form w Szczecinie zdobył wyróżnienie za rolę Johnniego w „Dzień dobry i do widzenia” w 1992 r., pięć lat później nagrodzono go Złotą Maską za rolę Walpurga w „Wariacie i zakonnicy”, a na XXII Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka Polska” wyróżniony za rolę Mefistofela w „Balladach i romansach” (1997). Lubi jazdę konną i z powodzeniem ją uprawia, a przez pewien czas posiadał nawet własnego konia.
Kariera teatralna
2022
Pijacy,
reż. A. W. Baron
2021
reż. M. Grabowski
2021
reż. K. Materna
2018
2014
reż. K. Deszcz
2009
reż. A. Domalik
2008
reż. J. Bunsch
2007
reż. M. Sobociński
2007
reż. P. Pitera
2006
reż. M. Sobociński
2006
reż. J. Bunsch
2004
reż. S. Sośnierz
2003
reż. J. Szurmiej
2002
reż. M. Sobociński
2002
reż. J. Bunsch
2001
reż. A. Domalik
2000
reż. J. Klimsza
2000
reż. H. Adamek
2000
reż. B. Wyszomirski
1999
reż. J. Bunsch
1998
reż. B. Zaczykiewicz
1998
1997
reż. J. Bunsch
1996
reż. B. Tosza
1996
reż. P. Szalsza
1996
reż. B. Tosza
1996
reż. I. Jun
1995
reż. J. Zilli
1995
reż. B. Ciosek
1994
reż. T. Dutkiewicz
1993
reż. A.M. Marczewski
1993
reż. A. Rozhin
1992
reż. J. Fryźlewicz, A.M. Marczewski
1992
reż. P. Basiński
1992
reż. J. Zilli
1992
reż. A.M. Marczewski
1991
reż. J. Fryźlewicz
1990
reż. H. Giżycki
1990
reż. J. Goliński
1989
reż. G. Warchoł
1988
1987
reż. J. Wróblewski
1986
reż. G. Sobociński
1984
reż. K. Karabasz
1984
reż. W. Krygier
1983
reż. W. Skaruch
Kariera filmowa i telewizyjna
2020
2020
2019
2018
2018
2018-2019
2017
2017
Pokot
2017
2016
2015
2014
2011
BRACIA
2011
2010
2009
2009
2009
2007
2007-2008
2006
2005
2005
2005
2005
2005
2004-2005
2003-2020
2002
2001
2001
2000
2000-2009
1999
1999
1999
1998
1989
1987
1987
1986
1985
1985
1983
Teatr Telewizji
2003
reż. Ł. Barczyk
2003
reż. M. Dejczer
1997
reż. P. Szalsza
1989
1989
reż. Laco Adamik
1988
reż. S. Kuźnik
1988
reż. K. Kutz
1995
reż. T. Kijański
1995
Galeria


Andrzej
Wyrobiec
Dyrektor Teatru Bagatela
Rocznik 1964, pochodzi z Jaworzna. Absolwent historii i studium dziennikarskiego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W dotychczasowej pracy zawodowej zajmował się produkcją widowisk plenerowych, koncertów i imprez masowych, prowadził ogólnopolskie kampanie promocyjne uznanych marek i przedsiębiorstw. Do 1994 związany z krakowskimi instytucjami kultury. Był m.in. dyrektorem programowym Studenckiego Centrum Kultury „Pod Jaszczurami” i dyrektorem Studenckich Festiwali Piosenki w Krakowie. W latach 1994-2006 prowadził działalność gospodarczą w założonej przez siebie agencji reklamowej. W latach 2006-2013 był kolejno pełnomocnikiem finansowym, skarbnikiem i sekretarzem generalnym Platformy Obywatelskiej. W roku 2014 powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które zajmował do listopada 2015 r. W grudniu 2015 r. objął stanowisko prezesa zarządu Parku Śląskiego, które zajmował do 2017 r. Od stycznia 2018 r. do września 2019 r. był pełnomocnikiem dyrektora naczelnego Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie do spraw budowy Centrum Muzyki w Krakowie. Po wygraniu konkursu na dyrektora Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie zrezygnował ze stanowiska Dyrektora Tarnowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. W latach 2005-2020 radca Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie. Założyciel i prezes zarządu Fundacji „Ośrodek Dokumentacji Kultury Studentów im. Andrzeja Potoka”. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”.


Krzysztof
Materna
Zastępca Dyrektora d/s artystycznych
Urodzony w 1948 w Sosnowcu reżyser, aktor, producent telewizyjny i teatralny oraz satyryk. Studiował na Wydziale Aktorskim krakowskiej PWST. W 1988 uzyskał eksternistycznie dyplom reżysera na egzaminie w Ministerstwie Kultury przed komisją pod przewodnictwem Aleksandra Bardiniego. W 2009 został odznaczony Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”. Jak mówi: „Miałem szczęście, ponieważ zawsze to, co robiłem zawodowo, sprawiało mi ogromną przyjemność”.
Od lat 80. tworzył z Wojciechem Mannem artystyczny tandem, realizujący m.in. kultowe programy telewizyjne „Mądrej głowie”, „Za chwilę dalszy ciąg programu”, „MdM”, „MdM po godzinach”, „MaMa” (w TVP) oraz „M kwadrat” (w TV Puls). Dwukrotnie zdobyli Wiktora za najlepszy program artystyczny, a uznanie widzów dla twórczego duetu zaowocowało zwycięstwem w ankiecie „Polityki” na najważniejsze osobowości telewizyjne stulecia. Jako dyrektor artystyczny Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych był promotorem i producentem wielu historycznych wydarzeń („Perfect Day”, „Obywatel GC”, recitale Edyty Geppert i Michała Bajora) oraz scenarzystą i reżyserem koncertów festiwali opolskich i sopockich. Przez dekadę był także dyrektorem artystycznym festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku, na którym stworzył cykliczne widowisko „+”, uznane za jedno z największych i najoryginalniejszych plenerowych przedsięwzięć jazzowych na świecie (jego bohaterami byli m.in. Leszek Możdżer, Marcus Miller, Tomasz Stańko, Bobby McFerrin, Jimek, Herbie Hancock i Quincy Jones).
W twórczości teatralnej wyróżnił się oryginalną linią repertuarową, kreując autorskie spektakle. Od 1979 współpracował z wieloma scenami w całej Polsce. Realizował przedstawienia m.in. w Starym Teatrze w Krakowie, warszawskich: Rampa, Studio Buffo, Polonia, IMKA i Och-Teatrze, Teatrze Śląskim w Katowicach. W 2019 w Teatrze Polskim w Szczecinie przygotował spektakl poświęcony spuściźnie wielkiego krakowskiego artysty Wiesława Dymnego.
Od studiów związany twórczo i artystycznie z Krakowem, nieustannie do niego powraca. Krakowski Znak wydał jego dwie książki: napisaną wespół z Wojciechem Mannem („Podróże małe i duże, czyli Jak zostaliśmy światowcami”) oraz wspomnieniową „Przed Państwem Krzysztof Materna” z podtytułem „Przygody z życia wzięte”. W lipcu 2020 został dyrektorem artystycznym Teatru Bagatela.