Katarzyna-Chlebny-jpg

Katarzyna

Chlebny

Urodziła się w 1982 r. w Ostrowcu Świętokrzyskim. W 2006 roku ukończyła studia aktorskie na PWST w Krakowie dyplomami u Jerzego Stuhra i Romana Gancarczyka.

Od początku drogi zawodowej związana z Teatrem Nowym Proxima w Krakowie, w którym zadebiutowała rolą Soni w sztuce ,,Griga obchodzi imieniny” w reż. Piotra Siekluckiego i w którym, po latach głośnych i nagradzanych kreacji aktorskich, spektaklem ,,Kora.Boska” rozpoczęła swoją przygodę reżyserską.

Doświadczenie aktorskie zdobywała na scenach Teatru Stu w Krakowie, Teatru Żeromskiego w Kielcach, Teatru Rozrywki w Chorzowie, Teatru Muzycznego w Łodzi. Przez wiele lat związana była z kabaretem muzyczno-literackim ,,Grupa Rafała Kmity”. Nieraz można ją było zobaczyć w telewizji, jak i na dużym ekranie m.in. w filmach „Kler” czy w ,,Wołyń” w reż. Wojciecha Smarzowskiego.

Kreacja aktorska w głośnym, docenionym przez krytykę i wystawianym na wielu polskich oraz międzynarodowych festiwalach, monodramie „Macabra  Dolorosa albo rewia dada w czternastu piosenkach z monologami”

(reż. Paweł Szarek), pokazała jej warsztat aktorski i wokalny oraz odwagę w budowaniu relacji z widzem poprzez improwizację.

Do jej największych osiągnięć należy z pewnością „Kora.Boska” -scenariusz, reżyseria i główna rola – za co w 2021 otrzymała Nagrodę Publiczności Miesięcznika Portrety, natomiast w 2022 r. Nagrodę Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego przyznawaną przez Miasto Kraków.

Kolejnym wyzwaniem stał się także autorski, spektakl „Kruchość wodoru. Demarczyk.”, który tuż po premierze rozpalił publiczność i zbierając entuzjastyczne recenzje wyróżnia Katarzynę Chlebny w kolejnych rankingach, czyniąc jej autorski teatr nowym i wyjątkowym zjawiskiem na teatralnej mapie.

W Teatrze Bagatela zadebiutowała rolą Andżeliki w spektaklu „Słownik Ptaszków Polskich” w reżyserii Krzysztofa Materny, w 2023 r.

Jest certyfikowanym Pedagogiem Wokalnym Międzynarodowego Stowarzyszenia Natural Voice Perfection.

Przez lata prowadziła zajęcia w Liceum Aktorskim, Studium Aktorskim- Lart Studio oraz w Małopolskim Centrum Dźwięku i Słowa. Obecnie wykłada na Wydziale Aktorskim w Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego.

 

 

 

 

Kariera teatralna

2023

Byłam żoną Boba Marleya,

reż. P. Szumiec

 

2023

Słownik ptaszków polskich

reż. K. Materna

 

2022

Kruchość Wodoru

reż. K. Chlebny

 

2021

Kora.Boska,

reż. K. Chlebny

 

2021

Murem za kobietą. Rzecz o Barbarze Ubryk,

reż. J. Mark

 

2020

Kazik, ja tylko żartowałem,

reż. P. Sieklucki

 

2018

Teresa,

reż. P. Szarek

 

2017

Jednoaktówki Głowackiego,

reż. J. Opalski

 

2017

Sorry Polsko,

reż. P. Sieklucki

 

2017

Szczęśliwe piosenki Marka Grechuty,

reż. A. Talkowski

 

2017

Wszyscyśmy z jednego Szynela,

reż. R. Kmita

 

2017

Piekło kobiet,

reż. P. Szarek

 

2017

Tajemnica Łasicy- Noce waniliowych myszy,

reż. A. Nowicka

 

2016

Niedźwiedź, Oświadczyny,

reż Z. Paterak

 

2014

Kosmetyka wroga,

reż. P. Szarek

2013

Aj waj! Czyli historie z cynamonem,

reż. R. Kmita

2013

Macabra Dolorosa albo rewia dada w czternastu piosenkach z monologami,

reż. P. Szarek

2012

Jeszcze nie pora nam spać,

reż. R. Kmita

2012

Moskwa Pietuszki,

reż. P. Sieklucki

2011

Kryzysy albo historie miłosne,

reż. H. Bronicki

2009

Lęki poranne,

reż. P. Sieklucki

2009

Dość! ... dobry wybór kabaretopodobny - Grupa Rafała Kmity

2008

Bolero

reż. P. Szczerski

2007

Maliny

reż. J. Kowalska

2007

Trojanki - Rewizje - Antyk,

reż. J. Kowalska

2006

Historie Petra Zelenki

reż. P. Sieklucki

2006

Griga obchodzi imieniny,

reż. P. Sieklucki

2006

Wizja Mozarta,

reż. R. Gancarczyk

2005

Wieczór Trzech Króli,

reż. J. Stuhr

Kariera filmowa i telewizyjna

2023

Klątwa

2022

To nie ze mną

2021

Lab

2020

Jesienna Dziewczyna

2020

Zakochani po uszy

2018

Kler

2018

Twarz

2018

Szkoda Całkowita

2018

Pułapka

2016

Wołyń

2016

Hipo

2016

Bodo

2016

Na dobre i na złe

2011

Układ Warszawski

2011

Julia

2010

Mistyfikacja

2008

Tysiąc zakazanych krzaków

2007

Profesor Smok i Przyjaciele

Igor

Chmielnik

Urodzony w 1986 roku w Krakowie. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej, Filmowej i Telewizyjnej  w Łodzi oraz Akademii Teatralnej w Warszawie.
Na stałe związany z Nowym Teatrem im. Witkacego w Słupsku. Laureat drugiej nagrody aktorskiej na Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu. Na koncie ma około 100 ról teatralnych. Dobrze czuje się w repertuarze zarówno komediowym jak i w dramacie.

Prywatnie mąż i tata.

Pasjonuje się tangiem argentyńskim, szermierką japońską i niszowymi zapachami.

Mikołaj Grabowski

Mikołaj

Grabowski

Aktor filmowy, teatralny i telewizyjny, reżyser teatralny i pedagog. Urodzony w 1946 w Chrzanowie. Absolwent krakowskiej PWST na wydziałach aktorskim (1969) i reżyserii dramatu (1977). Po studiach aktorskich zaangażowany do Teatru im. Słowackiego w Krakowie (1969-77), po reżyserskich – do Teatru im. Norwida w Jeleniej Górze (1977-79) i Teatru im. Jaracza w Łodzi (1979-81 i 1988-92). Był dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Polskiego w Poznaniu (1981-82), Teatru Słowackiego (1982-85) i Starego Teatru (2002-12) oraz dyrektorem artystycznym Teatru Nowego w Łodzi (1999-2002). Od 1969 do 1973 asystent na macierzystej uczelni, a od 1998 do 2002 dziekan Wydziału Reżyserii Dramatu tamże. Gościnnie występował i reżyserował na szeregu innych scen w kraju i za granicą, m.in. w krakowskim Teatrze STU, warszawskim Teatrze IMKA i w Pantheater Kampnagel w Hamburgu. Współpracował też z Teatrem Telewizji i Teatrem Polskiego Radia.

Na przestrzeni lat kilkanaście razy powracał do twórczości Witolda Gombrowicza (m.in. Trans-Atlantyk, Teatr Jaracza 1981 i 1989; Teatr Słowackiego 1982; Teatr Śląski 1993; Stary Teatr 2008; Dzienniki, Teatr IMKA 2010). Zrealizował trzyczęściową adaptację pamiętników Jędrzeja Kitowicza (Opis obyczajów, czyli… jak zwyczajnie wszędzie się miesza złe do dobrego, Teatr STU i Teatr Telewizji 1990; Opis obyczajów część II, Teatr Słowackiego 1996; O północy przybyłem do Widawy… czyli Opis obyczajów III, Teatr IMKA 2010). Adaptował też kilkukrotnie prozę Henryka Rzewuskiego (Pamiątki Soplicy, Teatr Jaracza 1981; Teatr Telewizji 1983; Listopad, Teatr Polski w Poznaniu 1982; Teatr Słowackiego 1983, Teatr Telewizji 1995). W 2009 zainicjował program tematyczny „re_wizje/sarmatyzm” w Starym Teatrze, ale równie bliska jest mu współczesna twórczość Bogusława Schaeffera.

Ma na koncie blisko czterdzieści wyróżnień teatralnych, w tym Nagrodę im. Konrada Swinarskiego (1981), oraz Złoty Krzyż Zasługi (1998) i Srebrny Medal Zasłużony Kulturze – Gloria Artis (2005). W grudniu 2021 w Teatrze Bagatela świętował jubileusz, 75. urodziny.

 

Marek Kałużyński

Marek

Kałużyński

Urodził się w 1975 w Warszawie. Aktorskiego bakcyla połknął w pierwszej klasie liceum, grając pijaka w sztuce napisanej przez koleżankę (a obecną żonę). PWSFTviT ukończył w 2001 i wtedy też debiutował na scenie Teatru im. Jaracza jako Salieri w „Amadeuszu” (reż. W. Zawodziński) – była to zarazem jego rola dyplomowa. Od 2002 jest etatowym aktorem łódzkiego teatru, a od 2006 gra gościnnie w Teatrze Bagatela. Wystąpił także w Teatrze Muzycznym w Lublinie oraz plenerowej inscenizacji „Cyganerii” w Poznaniu. Większość jego ról należy do repertuaru klasycznego i wysokiego; zagrał m.in. Merkucja, Iwanowa, Henryka w „Ślubie”, Jagona i Ryszarda III.  W wywiadzie z okazji premiery „Ślubu” (reż. W. Zawodziński) wyznał: „Chciałbym zagrać w komedii czy farsie, dla warsztatu, a tymczasem ponoć jestem predestynowany do ról dramatycznych, skomplikowanych, alkoholików i po przejściach”. W Bagateli zaczynał wprawdzie od roli sędziego Bracka w „Heddzie Gabler” (reż. D. Starczewski) i występował we współczesnych sztukach „Barbelo, o psach i dzieciach”, „Oblężenie” i „Płomień żądzy” (reż. M. Bogajewska), ale można go także oglądać w brytyjskich farsach w reż. P. Pitery.  Pojawia się w serialach, filmach krótko- i długometrażowych oraz w spektaklach Teatru Telewizji. Na XIX Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi w 2001 zdobył kreacją Salieriego Nagrodę Dziennikarzy Łódzkich Mediów i Nagrodę Jana Machulskiego. „Król Ryszard III” (reż. G. Wiśniewski) z jego rolą tytułową wygrał Konkurs na Najlepszą Inscenizację Dzieł Dramatycznych Williama Shakespeare’a w sezonie artystycznym 2011/2012, a przedstawienie otrzymało też uprzednio dwie Złote Maski w  sezonie 2011/2012. Jako dramaturg zadebiutował w Strefie K-805 Teatru Bagatela „Szklaną menażerią”. Jest asystentem na Wydziale Aktorskim macierzystej uczelni. Lubi Lasy Kabackie.

Kariera teatralna

2018

Ryzykowna forsa,

reż. P. Pitera

2018

Kłamstwo ...o miłości,

reż. H.J. Schoen

2017

Szklana menażeria (dramaturgia), reż. F. Gieldon

2016

Pomoc domowa,

reż. P. Pitera

2016

Antoniusz i Kleopatra,

reż. W. Faruga

2015

Płomień żądzy,

reż. M. Bogajewska

2015

Lekcje miłości,

reż. R. Sabara

2014

Prawda... o zdradzie,

reż. H.J. Schoen

2013

Idiota,

reż. N. Rakowski

2013

Carmen. Bella donna,

reż. P. Pitera

2012

Wieczór kawalerski,

reż. P. Pitera

2012

Król Ryszard III,

reż. G. Wiśniewski

2011

Boeing boeing - odlotowe narzeczone,

reż. P. Pitera

2011

Oblężenie,

reż. M. Bogajewska

2011

Barbello, o psach i dzieciach, reż. M. Bogajewska

2011

Apokalipsa. Skrócona historia maszerowania,

reż. A. Duda-Gracz

2010

La Boheme,

reż. A. Duda-Gracz

2009

Według Agafii,

reż. A. Duda-Gracz

2009

Otello. Wariacje na temat,

reż. A. Duda-Gracz

2008

Balkon,

reż. A. Duda-Gracz

2007

 Ślub,

reż. W. Zawodziński

2006

Amadeusz,

reż. J. Machulski

2006

Hedda Gabler,

reż. D. Starczewski

2006

Iwanow,

reż. P. Łysak

2004

Śmierć Komiwojażera,

reż. J. Orłowski

2002

Merlyn Mongoł),

reż. B. Sass

2001

Romeo i Julia,

reż. W. Zawodziński

2001

Amadeus,

reż. W. Zawodziński

2000

Wesele. Sceny wybrane,

reż. E. Mirowska

Katarzyna Litwin

Katarzyna

Litwin

Urodziła się w lipcu (w znaku Raka) w Krakowie. Tutejszą PWST ukończyła w 1983. Wtedy też została zaangażowana przez Krzysztofa Jasińskiego do Teatru STU, w którym zagrała m.in. Blankę w „Bramach raju” wg Andrzejewskiego i siostrę Annę w „Wariacie i zakonnicy”. O witkacowskiej roli ówczesny recenzent pisał: „filigranowa, delikatna, dziecięca niekiedy, uduchowiona i zmysłowa”. Od 1987 (inscenizacja „Kandyda”) jest etatową aktorką Teatru Bagatela, co daje jej okazję do mierzenia się z różnorodnym zadaniami aktorskimi. Wcielała się m.in. w rolę Klary w „Ślubach panieńskich”, Violi w „Wieczorze Trzech Króli”, Meli w „Moralności pani Dulskiej”. Zagrała też Dorynę w „Świętoszku”, Donnę Dianę w „Zielonym Gilu”, Lenę w „Kosmosie” i Balladynę. Przez lata rozbawiała do łez publiczność rolą jednej z żon taksówkarza-bigamisty w farsach „Mayday” i „Mayday 2”. Jest aktorką śpiewającą; występowała w „Tajemniczym ogrodzie” (w pierwotnej realizacji jako Mary, w kolejnej, musicalowej, jako Pani Medlock) oraz w „Skrzypku na dachu”.

 

W 2005 brała udział w adaptacji „Ulissesa” Joyce’a w Teatrze M.I.S.T. jako autorka opracowania muzycznego i członkini chóru. Na dużym ekranie pierwszy raz pojawiła się w „Seksmisji” oraz w biografii Kazimierza Przerwy-Tetmajera „Przeznaczenie”. Grywa także w serialach i kilkakrotnie wystąpiła w Teatrze Telewizji, w tym w tak znaczącej inscenizacji, jak „Żałoba przystoi Elektrze”. Lubi po spektaklu widzieć zadowolenie, radość, czasem łzy i wzruszenie na twarzach widzów, bo to właśnie nadaje sens jej pracy na scenie.

 

 

Obecnie gra w spektaklach

Wesele
Figara
Reżyseria:
Autor:

Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais

Śmierć
pięknych saren
Reżyseria:

Jan Szurmiej

Autor:

Ota Pavel

Ryzykowna
forsa
Reżyseria:

Paweł Pitera

Autor:

Michael Cooney

Boeing, Boeing.
Odlotowe narzeczone
Reżyseria:

Paweł Pitera

Autor:

Marc Camoletti

KATARZYNA LITWIN
PREZENTUJE się

Kariera teatralna

2022

Wesele Figara
reż. A. W. Baron

2020

Ich czworo,
reż. G. Castellanos

2019

Śmierć pięknych saren,

reż. J. Szurmiej

2018

Ryzykowna Forsa,

reż. P. Pitera

2018

Kotka na gorącym blaszanym dachu,

reż. D. Starczewski

2016

O krasnoludkach, gąskach i sierotce Marysi,

reż. I. Jera

2015

Seks dla opornych,

reż. H. J. Schoen

2014

Mefisto,
reż. M. Kotański

2012

My w finale 2014,
reż. I. Jera

2011

Boeing boeing - odlotowe narzeczone,

reż. P. Pitera

2008

Proces,

reż. W. Śmigasiewicz

2008

Siostrzyczki biorą wszystko,

reż. E. Marcinkówna

2007

Okno na parlament,
reż. P. Pitera

 

2005

Ulisses,

reż. S. Michno

2005

Mayday 2,
reż. M. Sławiński

2004

Sztukmistrz z Lublina,
reż J. Szurmiej

 

2003

Skrzypek na dachu,

reż. J. Szurmiej

2001

Absolwent,

reż. P. Łazarkiewicz

1999

Tajemniczy Ogród,

reż. J. Szydłowski

1999

Balladyna,

reż. A. Sroka

 

 

1998

Czego nie widać,

reż. K. Orzechowski

1998

Kosmos,
reż. W. Śmigasiewicz

1997

Panna Tutli-Putli,

reż. K. Orzechowski

1996

Czarna komedia,

reż. H. Baranowski

1995

Zielony gil,

reż. T.A. Dutkiewicz

1994

Ośle lata,

reż. W. Pokora

1994

Mayday,

reż. W. Pokora

1994

Przysięga Kościuszki,
reż. J. Zoń

1993

Świętoszek,

reż. J. Zoń

1993

Jak zatrzymać chwilę tę,
reż. J. Butrym

1993

Panna Tutli-Putli,
reż. K. Orzechowski

1992

Moralność Pani Dulskiej,

reż. J. Güntner

1992

Brzechwałki,

reż. J. Tomasik

1991

Tajemniczy Ogród,

reż. J. Święch

1991

Wieczór Trzech Króli,

reż. K. Orzechowski

 

 

1990

Pastorałka,
reż. T. Malak

1990

Śluby panieńskie,
reż. K. Witkiewicz

1990

Mały Książe,

reż. M.T. Wójcik

1989

Jeszcze w zielone gramy,

reż. T. Wiśniewski

1989

Umrzeć ze śmiechu,

reż. R. Smożewski

 

 

1989

Gwiazdy na porannym niebie,

reż. W. Masluk

1988

Kandyd,

reż. K. Orzechowski

 

1987

Pierścień i Róża,

reż. K. Orzechowski

1986

Wariat i Zakonnica, czyli nie ma złego, co  by na jeszcze gorsze nie wyszło,
reż. K. Jasiński

1984

Bramy Raju,
reż. K. Jasiński

 

1984

Makijaż,

reż. K. Jasiński

 

1983

Ubu Król,

reż. K. Jasiński

 

Kariera filmowa i telewizyjna

2010

15 fotografii


2009-2010

Majka


2009

Różowy klucz


2004

Ono


2003

Tak czy nie?


1989

Ring


1988

Rodzina Kanderów


1986

Sonata na pięć samotnych kobiet


1984

Przemytnicy


1983

Przeznaczenie

1983

Seksmisja

Teatr Telewizji

1999

Wybór,
reż. J. Stuhr

1987

Kopciuszek,

reż. A. Maj

1984

Żałoba przystoi Elektrze:

cz. I - Powrót do domu, cz. II – Ścigani, cz. III – Opętani,

reż. J. Błeszyński

Krzysztof Materna, dyrektor artystyczny Teatru Bagatela

Krzysztof

Materna

 

 

Urodzony w 1948 w Sosnowcu reżyser, aktor, producent telewizyjny i teatralny oraz satyryk. Studiował na Wydziale Aktorskim krakowskiej PWST. W 1988 uzyskał eksternistycznie dyplom reżysera na egzaminie w Ministerstwie Kultury przed komisją pod przewodnictwem Aleksandra Bardiniego. W 2009 został odznaczony Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”. Jak mówi: „Miałem szczęście, ponieważ zawsze to, co robiłem zawodowo, sprawiało mi ogromną przyjemność”. 

Od lat 80. tworzył z Wojciechem Mannem artystyczny tandem, realizujący m.in. kultowe programy telewizyjne „Mądrej głowie”, „Za chwilę dalszy ciąg programu”, „MdM”, „MdM po godzinach”, „MaMa” (w TVP) oraz „M kwadrat” (w TV Puls). Dwukrotnie zdobyli Wiktora za najlepszy program artystyczny, a uznanie widzów dla twórczego duetu zaowocowało zwycięstwem w ankiecie „Polityki” na najważniejsze osobowości telewizyjne stulecia.  Jako dyrektor artystyczny Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych był promotorem i producentem wielu historycznych wydarzeń („Perfect Day”, „Obywatel GC”, recitale Edyty Geppert i Michała Bajora) oraz scenarzystą i reżyserem koncertów festiwali opolskich i sopockich. Przez dekadę był także dyrektorem artystycznym festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku, na którym stworzył cykliczne widowisko „+”, uznane za jedno z największych i najoryginalniejszych plenerowych przedsięwzięć jazzowych na świecie (jego bohaterami byli m.in. Leszek Możdżer, Marcus Miller, Tomasz Stańko, Bobby McFerrin, Jimek, Herbie Hancock i Quincy Jones). 

W twórczości teatralnej wyróżnił się oryginalną linią repertuarową, kreując autorskie spektakle. Od 1979 współpracował z wieloma scenami w całej Polsce. Realizował przedstawienia m.in. w Starym Teatrze w Krakowie, warszawskich: Rampa, Studio Buffo, Polonia, IMKA i Och-Teatrze, Teatrze Śląskim w Katowicach. W 2019 w Teatrze Polskim w Szczecinie przygotował spektakl poświęcony spuściźnie wielkiego krakowskiego artysty Wiesława Dymnego. 

Od studiów związany twórczo i artystycznie z Krakowem, nieustannie do niego powraca. Krakowski Znak wydał jego dwie książki: napisaną wespół z Wojciechem Mannem („Podróże małe i duże, czyli Jak zostaliśmy światowcami”) oraz wspomnieniową „Przed Państwem Krzysztof Materna” z podtytułem „Przygody z życia

 

 

Almira

Nawrot

Karol

Pruciak

Artur Sędzielarz

Artur

Sędzielarz

Artur Sędzielarz – dyrygent, aranżer, śpiewak, a także artysta kabaretowy. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie i Podyplomowe Studia dla Dyrygentów Chóralnych tejże uczelni. Finalista Międzynarodowego Konkursu dla Dyrygentów Chóralnych w Bolonii w 2005 roku. W latach 2010-2011 pełnił funkcję Dyrektora i Kierownika  artystycznego Chóru Polskiego Radia w Krakowie. Wieloletni Dyrektor artystyczny chóru kameralnego Quattro Voci. Współzałożyciel krakowskiej muzycznej formacji kabaretowej Kwartet Okazjonalny.  Od 2014 roku kierownik muzyczny Teatru Bagatela, pojawiający się także na scenie.

 

 

 

 

Krzysztof Warunek

Juliusz Krzysztof

Warunek

urodził się w Krakowie. Tutejszą PWST ukończył w 1983 r. i w tymże samym roku debiutował w warszawskim Teatrze Dramatycznym rolą Pedrilla w „Weselu Figara” (reż. W. Skaruch). Był etatowym aktorem teatrów: Dramatycznego (1983-1986), Słowackiego (1987-1990), Polskiego w Bydgoszczy (1991-1994), Śląskiego (1994-1999), Zagłębia (1999-2001), a od 2001 występuje w Teatrze Bagatela. Ma na koncie role w dramatach Shakespeare’a, Moliera, Büchnera, Gogola, Czechowa, Chestertona, Brechta, Becketta, Slowackiego, Zapolskiej, Jasieńskiego, Witkacego i Szaniawskiego oraz w adaptacjach Boccaccia, Diderota, Dostojewskiego, Grassa, Mickiewicza, Baczyńskiego, Borowskiego i Gombrowicza. Prócz talentów dramatycznych posiada równiez wokalny.

 

Na małym i dużym ekranie występuje od 1985, gra role charakterystyczne w filmach fabularnych i dokumentalnych, popularnych serialach oraz Teatrze Telewizji. Na XXVII Ogólnopolskim Przeglądzie Teatrów Małych Form w Szczecinie zdobył wyróżnienie za rolę Johnniego w „Dzień dobry i do widzenia” w 1992 r., pięć lat później nagrodzono go Złotą Maską za rolę Walpurga w „Wariacie i zakonnicy”, a na XXII Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka Polska” wyróżniony za rolę Mefistofela w „Balladach i romansach” (1997). Lubi jazdę konną i z powodzeniem ją uprawia, a przez pewien czas posiadał nawet własnego konia.

 

 

 

Obecnie gra w spektaklach

Pijacy
Reżyseria:

Artur W. Baron

Autor:

Franciszek Bohomolec

Bagatela
śpiewa
Reżyseria:

Krzysztof Materna

Autor:

Krzysztof Materna

Rewizor
Reżyseria:
Autor:

Mikołaj Gogol

Kariera teatralna

2022

Pijacy,
reż. A. W. Baron

2021

Rewizor,
reż. M. Grabowski

2021

Bagatela śpiewa,
reż. K. Materna

2018

Na początku i na końcu czasu, reż. K. Deszcz

2014

Bizon,
reż. K. Deszcz

2009

Woyzeck,
reż. A. Domalik

2008

Szewcy,
reż. J. Bunsch

2007

Othello,
reż. M. Sobociński

2007

Okno na parlament,
reż. P. Pitera

2006

Końcówka,
reż. M. Sobociński

2006

Wariat i zakonnica, czyli nie ma tego złego…,
reż. J. Bunsch

2004

Naczelny,
reż. S. Sośnierz

2003

Skrzypek na dachu,
reż. J. Szurmiej

2002

Rewizor,
reż. M. Sobociński

2002

Ferdydurke,
reż. J. Bunsch

2001

Trzy siostry,
reż. A. Domalik

2000

Dekameron,
reż. J. Klimsza

2000

Wieczór Trzech Króli,
reż. H. Adamek

2000

Szewcy,
reż. B. Wyszomirski

1999

Rewizor,
reż. J. Bunsch

1998

Amfitrion,
reż. B. Zaczykiewicz

1998

Kubuś Fatalista i jego pan, reż. J. Prochyra

1997

Wariat i zakonnica, czyli nie ma tego złego …,
reż. J. Bunsch

1996

Wróżby Kumaka,
reż. B. Tosza

1996

Chłop Milonerem,
reż. P. Szalsza

1996

Wróżby Kumaka,
reż. B. Tosza

1996

Ballady i Romanse,
reż. I. Jun

1995

Dzień dobry i do widzenia,
reż. J. Zilli

1995

Bracia Karamazow,
reż. B. Ciosek

1994

Love story ,
reż. T. Dutkiewicz

1993

Cabaret,
reż. A.M. Marczewski

1993

Betlejem polskie,
reż. A. Rozhin

1992

Dwa teatry,
reż. J. Fryźlewicz, A.M. Marczewski

1992

Magia,
reż. P. Basiński

1992

Dzień dobry i do widzenia,
reż. J. Zilli

1992

Opera za trzy grosze,
reż. A.M. Marczewski

1991

Moralność Pani Dulskiej,
reż. J. Fryźlewicz

1990

Degrengolada,
reż. H. Giżycki

1990

Burza,
reż. J. Goliński

1989

Bal manekinów,
reż. G. Warchoł

1988

Szkoda, że jest nierządnicą, reż. W. Nurkowski

1987

Balladyna,
reż. J. Wróblewski

1986

Bezterminowi,
reż. G. Sobociński

1984

Borowski,
reż. K. Karabasz

1984

I uczyniłeś wybór po wszelki świata czas,
reż. W. Krygier

1983

Wesele Figara,
reż. W. Skaruch

Kariera filmowa i telewizyjna

2020

Polot

2020

25 lat niewinności

2019

Boże Ciało

2018

Drogi wolności

2018

1983

2018-2019

Korona Królów

2017

Wojenne Dziewczyny

2017

Pokot

2017

Miasto Skarbów

2016

Short story about luck

2015

Hycel

2014

Letnie przesilenie

2011

Układ Warszawski UKŁAD WARSZAWSKI
BRACIA

2011

Bracia

2010

Kret

2009

Ojciec Mateusz

2009

Babcia wyjeżdża

2009

Janosik. Prawdziwa historia

2007

Tajemnica Twierdzy Szyfrów

2007-2008

Glina

2006

Ranczo

2005

Auschwitz The Nazis; The Final Solution.

2005

Boża Podszewka II Komornik

2005

Mamo

2005

Śląsk

2005

Oda do Radości

2004-2005

Oficer

2003-2020

M jak Miłość

2002

Quo vadis (serial tv)

2001

Eucalyptus

2001

Quo Vadis

2000

Ogniem i mieczem (serial tv)

2000-2009

Na dobre i na złe

1999

Ogniem i mieczem

1999

Pierwszy milion

1999

1998

Synkowie

1989

Ring

1987

Dorastanie

1987

Sala nr 6

1986

Zygfryd

1985

Kochankowie mojej mamy

1985

PAN W.

1983

Wyjście

Teatr Telewizji

2003

Hamlet,
reż. Ł. Barczyk

2003

Wampir,
reż. M. Dejczer

1997

Heldenplatz,
reż. P. Szalsza

1989

Miecz obosieczny, reż. T. Malak

1989

Ostatni z Jagiellonów,
reż. Laco Adamik

1988

Kantata o łożu,
reż. S. Kuźnik

1988

Samobójca,
reż. K. Kutz

1995

Ostatni numer w Selekcja,
reż. T. Kijański

1995

Sztuka gry aktorskiej, reż. A. Minkiewicz

Andrzej Wyrobiec - dyrektor Teatru Bagatela

Andrzej

Wyrobiec

 

Dyrektor Teatru Bagatela 

Rocznik 1964, pochodzi z Jaworzna. Absolwent historii i studium dziennikarskiego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W dotychczasowej pracy zawodowej zajmował się produkcją widowisk plenerowych, koncertów i imprez masowych, prowadził ogólnopolskie kampanie promocyjne uznanych marek i przedsiębiorstw.  Do 1994 związany z krakowskimi instytucjami kultury. Był m.in. dyrektorem programowym Studenckiego Centrum Kultury „Pod Jaszczurami” i dyrektorem Studenckich Festiwali Piosenki w Krakowie. W latach 1994-2006 prowadził działalność gospodarczą w założonej przez siebie agencji reklamowej. W latach 2006-2013 był kolejno pełnomocnikiem finansowym, skarbnikiem i sekretarzem generalnym Platformy Obywatelskiej. W roku 2014 powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które zajmował do listopada 2015 r.  W grudniu 2015 r. objął stanowisko prezesa zarządu Parku Śląskiego, które zajmował do 2017 r. Od stycznia 2018 r. do września 2019 r. był pełnomocnikiem dyrektora naczelnego Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie do spraw budowy Centrum Muzyki w Krakowie. Po wygraniu konkursu na dyrektora Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie zrezygnował ze stanowiska Dyrektora Tarnowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. W latach 2005-2020 radca Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie. Założyciel i prezes zarządu Fundacji „Ośrodek Dokumentacji Kultury Studentów im. Andrzeja Potoka”.  Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”.

 

Krzysztof Materna

Krzysztof

Materna

 

Zastępca Dyrektora d/s artystycznych

Urodzony w 1948 w Sosnowcu reżyser, aktor, producent telewizyjny i teatralny oraz satyryk. Studiował na Wydziale Aktorskim krakowskiej PWST. W 1988 uzyskał eksternistycznie dyplom reżysera na egzaminie w Ministerstwie Kultury przed komisją pod przewodnictwem Aleksandra Bardiniego. W 2009 został odznaczony Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”. Jak mówi: „Miałem szczęście, ponieważ zawsze to, co robiłem zawodowo, sprawiało mi ogromną przyjemność”. 

Od lat 80. tworzył z Wojciechem Mannem artystyczny tandem, realizujący m.in. kultowe programy telewizyjne „Mądrej głowie”, „Za chwilę dalszy ciąg programu”, „MdM”, „MdM po godzinach”, „MaMa” (w TVP) oraz „M kwadrat” (w TV Puls). Dwukrotnie zdobyli Wiktora za najlepszy program artystyczny, a uznanie widzów dla twórczego duetu zaowocowało zwycięstwem w ankiecie „Polityki” na najważniejsze osobowości telewizyjne stulecia.  Jako dyrektor artystyczny Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych był promotorem i producentem wielu historycznych wydarzeń („Perfect Day”, „Obywatel GC”, recitale Edyty Geppert i Michała Bajora) oraz scenarzystą i reżyserem koncertów festiwali opolskich i sopockich. Przez dekadę był także dyrektorem artystycznym festiwalu Solidarity of Arts w Gdańsku, na którym stworzył cykliczne widowisko „+”, uznane za jedno z największych i najoryginalniejszych plenerowych przedsięwzięć jazzowych na świecie (jego bohaterami byli m.in. Leszek Możdżer, Marcus Miller, Tomasz Stańko, Bobby McFerrin, Jimek, Herbie Hancock i Quincy Jones). 

W twórczości teatralnej wyróżnił się oryginalną linią repertuarową, kreując autorskie spektakle. Od 1979 współpracował z wieloma scenami w całej Polsce. Realizował przedstawienia m.in. w Starym Teatrze w Krakowie, warszawskich: Rampa, Studio Buffo, Polonia, IMKA i Och-Teatrze, Teatrze Śląskim w Katowicach. W 2019 w Teatrze Polskim w Szczecinie przygotował spektakl poświęcony spuściźnie wielkiego krakowskiego artysty Wiesława Dymnego. 

Od studiów związany twórczo i artystycznie z Krakowem, nieustannie do niego powraca. Krakowski Znak wydał jego dwie książki: napisaną wespół z Wojciechem Mannem („Podróże małe i duże, czyli Jak zostaliśmy światowcami”) oraz wspomnieniową „Przed Państwem Krzysztof Materna” z podtytułem „Przygody z życia wzięte”. W lipcu 2020 został dyrektorem artystycznym Teatru Bagatela.