Aby edytować te informacje przejdź do podstawowej edycji.

Aplaus:
applaus icon
applaus icon
applaus icon
applaus icon
applaus icon
5.0
0:00
min

O czym marzą kredki

Autor:

Martyna Lechman

Reżyseria:

Przemysław Redkowski

Kto powiedział, że wszyscy mamy być tacy sami? Wtedy byłoby okropnie nudno! I tak właśnie robi się na podwórku, ale na szczęście pojawia się nowy kolega. Nie gra w kosza, nosi okulary i ma śmieszne imię Kornel. Ma też nieograniczoną wyobraźnię, pudełko kredek i ołówek. Dzięki niemu dopiero zaczyna się fajna zabawa! Bo kredki mają swoje tajemnice…

 

„INNY=WYJĄTKOWY” to społeczno-edukacyjna kampania, której podstawowym celem jest promocja pełnych otwartości i tolerancji zachowań.

 

Przedstawienie powstało w odpowiedzi na ogłoszony przez Narodowe Centrum Kultury program Kultura – Interwencje 2017.

 

Spektakl wziął udział w 24. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

 

Premiera: 18 października 2017

Zagrany 29 razy

Twórcy

Autor

Martyna Lechman

Reżyseria

Przemysław Redkowski

Scenografia

Urszula Czernicka

Muzyka

Artur Sędzielarz

Ruch sceniczny

Piotr Skalski

Reżyseria świateł

Marek Oleniacz

Osoby

 
 
 
Martyna Lechman – ukończyła dramaturgię na Wydziale Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie. Efekty jej prac egzaminacyjnych prezentowane były w ramach Krakowskiej Nocy Teatrów (2011), na festiwalu Karuzela Cooltury w Świnoujściu (2011) i podczas Forum Młodej Reżyserii w Krakowie (2012). W repertuarze Małopolskiego Ogrodu Sztuki znalazła się współtworzona przez nią etiuda Projekt Makbet. Zajmowała się dramaturgią czytań w teatrach: Polskim we Wrocławiu, Dramatycznym im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu oraz im. S. Jaracza w Olsztynie. Była asystentką Iwony Kempy (Mroczna gra, Scena PWST oraz Teatr im. W. Horzycy w Toruniu), Moniki Strzępki (Firma, Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu) i Michała Zadary (Chopin bez fortepianu). Jako dramaturg pracowała m.in. przy spektaklach Sen nocy letniej (reż. K. Popiołek, Teatr Zagłębia w Sosnowcu), Śpią wystawy (na podstawie własnego dramatu, reż. K. Popiołek, Małopolski Ogród Sztuki), Czad (reż. U. Kijak, Teatr Powszechny w Łodzi) oraz Skórka pomarańczowa (reż. M. Warsicka, Teatr im. S. Jaracza w Olsztynie). Jest autorką wystawianej w Teatrze Bagatela sztuki dla dzieci O krasnoludkach, gąskach i sierotce Marysi oraz Planu „Zemsta”, przygotowanego przez podopiecznych Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących przy ul. Tynieckiej 6 w Krakowie wraz z artystami Bagateli (oba w reż. I. Jery). Napisała też sztuki Krasnoludki są na świecie, O czym marzą kredki i Zagraj w legendę, z którymi aktorzy Bagateli rokrocznie odwiedzają krakowskie szpitale dziecięce i przedszkola integracyjne. 
 
 
Przemysław Redkowski ukończył łódzką PWSFTviT w 2005 roku. Gra zarówno w sztukach klasycznych, jak i w komediach czy farsach. W szkolnym Teatrze Studyjnym występował w adaptacjach sztuk Gorkiego, Dostojewskiego, Belbela i Büchnera, a w łódzkim Teatrze im. Jaracza dołączył do obsady Romea i Julii oraz Dnia Walentego. Na deskach Teatru Bagatela zadebiutował w Nocy Walpurgi (reż. W. Śmigasiewicz) rolą Alochy. Do 2018 roku był etatowym aktorem Bagateli. Wystąpił w szeregu etiud studenckich, ma na koncie wiele epizodów w serialach telewizyjnych, takich jak Londyńczycy, Przyjaciółki oraz Barwy szczęścia. Jest także konferansjerem wielu imprez kulturalnych i promocyjnych, prowadził m.in. „Lato na wybrzeżu rewalskim”, „Jarmark św. Dominika” w Gdańsku czy „Święto Bytomia”.
 
Recenzje